donderdag 3 oktober 2019

African (wild)life

Gister hadden we dus afstappers en vandaag had ik tot doel om Maarten tot de finish te brengen. Dat is gelukt! Het leuke aan het fietsen met Maarten is dat hij van thuis allerlei spulletjes heeft meegenomen. Pennetjes, t-shirtjes enzovoorts en onderweg geeft hij dan de schoolgaande kinderen in hun schooltenue het een en ander. Hartstikke leuk. Vanuit vertrek was het gelijk langs een neushoorn park, daar kun je ze heel mooi zien. Ook dromedarissen en buffels. Volop wild spotten dus. Het parcours was ook prima, wel wat asfalt maar gelukkig veel onverhard. Dat heeft toch mijn voorkeur. De afstand van vandaag was zo'n 90 kilometer. Na 70 kilometer kwam er nog een flinke klim en helaas kwam de jeep eraan. Maarten wilde instappen, maar ik heb hem kunnen overtuigen om toch door te rijden. Helaas kregen we nog wel een flinke bak onweer op ons dak tijdens de laatste loodjes, maar ook dat hoort erbij. Ook de overige deelnemers hebben niet altijd geluk, zo is er één achtervork gebroken. Zelf heb ik vooralsnog geen pech, houden zo dus. Morgen schijnt een stuk eenvoudiger te zijn, maar in totaal toch ook weer zo'n 92 kilometer. We gaan het zien, zelf voel ik mij nog uitstekend.

Doneer via: https://www.alsacties.nl/actie/henri-ververs-4